Social Media-Közösségi média használata

03 december 2015 / By Mavrák Richárd
GOOGLE ACCELERATED MOBILE PAGES (AMP)

Social Media – Közösségi média használata

 

Ha elkezdesz design munkákat vállalni és szeretnéd, hogy legyen megrendelőid, amiből referenciát is gyűjthetsz, akkor fontos, hogy foglalkozz a Social Media által nyújtott lehetőségekkel.

Mi a Social Media (Közösségi média)?
Nem szeretnék definícióval jönni, szerintem úgy érthetőbb, hogy ha azt mondom, hogy a Facebbok, Google+, Twitter és egyéb közösségi hálókat nevezzük így. Miután elkészítetted a saját weboldalad, célszerű egy kicsit foglalkoznod a közösségi médiákon való megjelenéseddel is, mivel értékes látogatókat és ezzel ügyfeleket is szerezhetsz.
Fontos megjegyezni, hogy a keresők is vizsgálják, hogy rendelkezel-e az oldaladon belinkelt közösségi médiákkal, így SEO oldalról is foglalkoznod kell vele! A SEO-ról bővebben egy korábbi bejegyzésemben olvashatsz.
Nem fogok kitérni az összes közösségi oldalra, csak azokra amiket én is használok.

 

Facebook

Mondanom sem kell, hogy az elsődleges oldal amit célszerű elkészítened az a Facebook egyedi oldalad. Persze nem a már meglévő FB oldaladra gondolok, hanem egy egyedi Social Media oldalra, ahol reklámozhatod, hirdetheted a tevékenységed és nem kell a személyes profilodat használnod.

Ennek a beállítását legkönnyebben itt érheted el. Nem kell mást tenned, mint követned a „varázslót” és már is sikerült létrehoznod a design Facebook oldalad.Célszerű a lehető legtöbb információt megosztanod magadról és arról, hogy mi a fő tevékenységed, mivel hirdetésként és marketing eszközként is használhatod ezt az oldalt. Linkeld be a weboldalad, írj rövid leírást magadról és arról, hogy mivel foglalkozol.

A statisztikák szerint minden második magyar ember használja nap mint nap a Facebook-ot és ha megnézed az ismerőseid, ismerőseinek számát, akkor láthatod, hogy több száz embert célozhatsz meg hírdetéseddel és irányíthatsz át a weboldaladra.
Ezt a tényt, nem lehet elhanyagolni és célszerű komolyan is venni, amikor marketinget hozol létre, hogy reklámozd magad.

A FB a lehető legjobb közeg arra, hogy pozitív képet építs ki a szolgáltatásodról és tevékenységeidről.

Facebook oldalam

 

Google Cégem

Imádom, ahogy a Google a Google+ reklámozza: „Fedezz fel csodás dolgokat és ismerj meg szenvedélyes embereket.”

Sajnos a kezdete a Google+ nem volt a legsikersebb, de évek alatt a Facebook után a második legaktívabb közösségi háló lett. 2015 Q2-re már elérte a 26 millió aktív felhasználói számot világszerte, de ez a 34%-os növekedés Magyarországon is megfigyelhető volt. A Google+ regisztrált tagjai a Facebook felhasználóktól alig különböznek, aktív tagjai között azonban több az idősebb (50-59 éves) és kevesebb a felsőfokú végzettségű. Ezek a demográf adatok, sok SEO információt adnak. Én személy szerint nagyon szeretem a Google+ és mindig is használni fogom, mert könnyen lehet bejegyzést írni és nem zaklat folyamatosan hirdetésekkel.

A Google Cégem egy egyedi Social Media oldal, amit használhatsz a vállalkozásod, tevékenységed reklámozására és ha ügyesen válogatod, írod meg a bejegyzéseidet, akár egy jó funkcionáló egyszerű „blogot” is kihozhatsz belőle. Mivel a Google a saját oldalait részesíti előnyben, ezért ha releváns információkat írsz a bejegyzéseidbe, komoly mennyiségű látogatókat is hozhat, persze ha ügyesen át is irányítod őket a web-oldaladra. Fontos, hogy az térkép (Google Maps) is megmutatja a céged pontos elhelyezkedését, elérhetőségeit.

Google+ oldalam

 

Twitter

Itthon nem igazán elterjedt egy közösségi oldal, de azért nem szabad lebecsülni a Twitter lehetőségeit a Social Media területén, főleg ha külföldi munkákat is vállalnál. Elképzelhető, hogy a Twitter gyenge hazai elterjedését a magyar nyelv is befolyásolja. A Be Social ügyvezetője leszögezte: “a Twitter itthon továbbra is csak egy réteg által használt csatorna. Bár folyamatosan fejlesztik a felületét, hogy vonzóbbá tegyék a felhasználóknak és a cégeknek is, valamiért mégsem sikerült áttörést elérnie itthon ennek a közösségi csatornának”.

Pedig számomra a kezelő felülete egyszerű és átlátható, de az is igaz, hogy több energiába telik a jó tweet-ek létrehozása és nyomon követése, mint amennyi magyar felhasználót megnyerhetünk vele, de azért célszerű időt szánni rá!

Twitter oldalam

 

LinkedIn

A LinkedIn valószínűsíthetően szakmai jellege miatt elsődlegesen a diplomával rendelkezők és a budapestiek színtere, az életkort vizsgálva pedig azt tapasztaljuk, hogy regisztráltjai között az átlagosnál magasabb a 30-39 évesek aránya. Egy képmegosztó, bár a közösségi médiában betöltött szerepe szerint igen, demográfiai összetételükben nem hasonlít.

 

Instagram

Az Instagram jellemzően a legfiatalabb korosztály és a budapestiek regisztrálnak, nők és férfiak egyaránt és aktívan használják is az oldalt, addig a Pinterestet egyértelműen a nők uralják. Minden második 15-30 év közötti budapesti ember használja az Instagramot, míg a 36-50 év között, minden ötödik ember használja. Ezek az adatok önmagukért beszélnek, ha esetleg kihagytad volna az Instagram használatát.

Egyszerű a regisztráció és nem kell mást tenned, csak sok-sok embert követned és szép képeket feltöltened. Célszerű a saját munkáidról készíteni és feltenni a képeket amikkel reklámozhatod a munkád.
Mindig van egy jó kép, amit meg lehet osztani!

Bár a felmérésben részt vevő közösségi terek – a Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn, Instagram – regisztrálóinak száma jellemzően évről évre növekszik, ez azonban nem feltétlenül jelenti az aktív használói bázis növekedését is.
Gondold át, hogy milyen oldalakat használsz te magad is és egy nap hány percet töltesz ezeken az oldalakon. Most számold össze, hogy összesen hány személyt célozhatsz meg ezeken az oldalakon. Ha átgondoltad, akkor gyerünk és használd ki a Social Media lehetőségeit.

About The Author

Mavrák Richárd