Egy új weboldal készítése mindig sok kérdéssel jár, pl. át kell gondolnod, hogy pontosan kik tartoznak a célközönségedbe, hogy éred majd el őket, miként leszel releváns, szakmailag profi egy adott témában és ezt, hogy mutatod meg a weboldalad látogatóinak. Miként vesszed rá a látogatót, hogy tőled rendeljen vagy téged akarjon felkérni egy adott feladatra.
Általában már az első személyes megbeszélés keretében, amikor átbeszélem valakivel, hogy milyen weboldalra lenne szüksége, megkérdezem, hogy blogot szeretne-e vezetni!? Ha a szolgáltatása, terméke megkívánja, hogy blogot vezessen valaki, akkor ez egy igen kardinális kérdés és feladat lesz a weboldal létrehozásakor.
Ilyenkor sokan csak annyit mondanak, hogy…
“igen, kellene írnom…” vagy “igen, tervezem, hogy majd írogatok valamit…”
majd folytatják
„de nem tudom mit, miről és mennyi időm lesz rá…”
Nos, azt kell mondanom, ez igen csak rossz alap egy jó blog elkészítéséhez és ha valaki a saját szolgáltatásáról, termékéről nem tud pár sort írni, akkor ő maga sem hisz igazán a termékében, szolgáltatásában.
Persze nem szükséges mindenkinek blogot írnia, hiszen egy zoknit áruló webáruházon lépegetve, nem biztos, hogy a blogot keressük majd. Az is igaz, hogy egy kisebb virágbolt oldalán is leginkább az elérhetőséget, vagy a nyitva tartást keressük, mint sem egy blogbejegyzést a virágpiac titkairól.
Miért kell egy blog?
Ha olyan szolgáltatást, vagy terméket kínálsz, amit egy blog szakmailag támogatni tud, akkor igen is szükséges és át kell gondolnod, hogy néha leülj a gép elé és írj pár sort egy adott témában. Nem kell regényeket írnod, de az aktuális munkádról, megrendeléseidről, megoldásaidról igen is jó, ha írsz pár sort, megmutatva a látogatóidnak, hogy szakmailag milyen profi és kreatív vagy! Nem beszélve arról, hogy igyenes reklám is lehet!
Szerintem te magad sem veszed észre, de az általad látogatott weboldalakra, sok esetben blogbejegyzésekről jutsz el. pl. lakberendezés, coach, oktatás, termék tesztek, de akár egy fitnesz edzőt vagy egy webdesignert, SEO szakembert is megismersz, ha a Google feldobja neked egy bejegyzését, mert pont arról a témáról szeretnél információkat gyűjteni, amiről blogbejegyzést írt.
Tapasztalataim:
Ha a saját oldalamból indulok ki, akkor arra büszke vagyok, hogy több cégvezető elmondása szerint azért választott engem, mert szakmailag sokkal profibbnak tűntem a blogbejegyzéseim alapján, mint sokan mások, mert látták, hogy folyamatosan foglalkozom a témával, frissítem az információkat és hasznos tippeket is adok a weboldalakkal kapcsolatosan.
Jelenleg a legnagyobb látogatottságú bejegyzéseim a következőek, bár ebben semmi meglepetés nincs:
Melyik WordPress sablont válaszd?
Logó készítése | Kell egy logó!
Itt kiemelném, hogy van egy bejegyzésem a „CSS grid layout” ami kimagaslóan jól teljesít, mert magára a címre (title és H1) nagyon sokan keresnek rá a keresőkben, illetve kimondottam egy magyar nyelvű leírást keresnek róla és ezeknek a feltételeknek pont az én bejegyzésem felel meg a legjobban. Hónapokkal később is, számosságában nagy és ingyenes reklámot biztosít a weboldalamnak. Volt olyan nap, hogy több mint 400 látogatója volt ennek az egy bejegyzésemnek.
Lekövethető, hogy sok látogatóm nem a főoldalamról juttott el az adott bejegyzésekhez, hanem pont fordítva. A bejegyzést feldobta nekik egy kereső egy adott témában, majd amikor rá kattintott, már is az oldalamra lett irányítva a látogató. Ha hasznos információt adok valakinek abban a témában, vagy termékkel kapcsolatosan amit keres, akkor hitelesnek, megbízhatónak és szakmailag felkészültnek fog tartani.
Nem szabad azt gondolnod, hogy ha kész lesz a weboldalad, akkor azzal nincs már semmi dolgod, hiszen leírtad milyen szolgáltatást adsz és ezért majd százaival írnak neked üzenetet. Nem így lesz!
Nem elég elkészíteni a weboldalt, folyamatosan foglalkoznod is kell vele!
Mindenki előtt ismert a keresőoptimalizálás (SEO), marketing tevékenységek, social media megjelenések fontossága. Ezek mindegyike megtalálhatóak, kihasználhatóak a blogod segítségével és nagyon sok témában, nagyon sok kulcsszóhoz köthetik a bejegyzéseidet a keresők, köztük a Google is. Látogatókat gyűjthetsz azzal, ha időnként posztolsz egyet és olyan kulcsszavakat használsz, amikre sokan keresnek rá a témában. Néha azt is szokták mondani, hogy a jó blogbejegyzések írása egy weboldalhoz ingyenes, online reklámot is biztosít. Én ezt a saját weboldalammal kapcsolatosan igazolni is tudom.
Gondold át, hogy akár hetente miként tudnál rászánni 1-2 órát arra, hogy megírj egy bejegyzést a munkádról, tapasztalataidról.
Hidd el, hosszútávon megéri majd!
Ha úgy döntesz, hogy szeretnél egy saját blogot, de nem tudod, hogy miként hozd létre az oldaladon, keress meg és megoldjuk!
About The Author
Mavrák Richárd